1

yeayyy.. raya??

mmm... assalamualaikum..
alhamdulillah tahun ni brjaya jugak umat muslim di seluruh dunia ni brpuasa d spanjang bulan Ramadhan..

Aku xrasa sgt nk beraya tahun ni n aku betul2 rasa kosong untuk menyambut raya tahun ni.. aku rasa ada sebabnya aku rasa begini.. aku xbalik sabah 3 tahun berturut2 tuk raya.. huaahuaaa....mungkin aku da kebal sgt sbb xrasa nk beraya sakan mcm dulu n raya ngn family sendiri..

Tme spjg Ramadhan ni, aku di uji mcm2 mslah dan dugaan oleh YG MAHA BERKUASA (ALLAH HUAKBAR)..Namun aku sedar, dalam ujian yg diberiNya ada hikmahnya.. aku yg dahulunya sihat walafiat tp sekarang ni nikmat dari segi kesihatan aku ditarik olehNya. semenjak aku mulai diserang Migrain (4 hari sebelum raya 2009) baru aku rasa teruknya migrain menyerang manusia.

Pukul 4 stgh pagi, aku baru terasa nk tertidow after bergayut ngn E1, tiba2 aku rasa bdn blah kiri aku mati. tgn n kaki blah kiri aku kebas..mata kiri aku pun xlarat nk buka. aku cuba tahan n trus pejamkan mata. tme tutup mata tu, aku rasa otak aku ni d letakkan d atas kerusi Roller Coaster yg bergerak laju!!

Aku tahan sampai aku sedar kila msg aku (alhamdulillah she cntct me), aku bls msg dia mcm org mabuk yg bagi msg.dia trus antar aku g klinik n aku kna cocok jarum kt BONTOT!! tme tu aku xrase sakitnye sbb aku da lali ngn jarum tp sbb aku ni anemia truk, Tuan Syed cuba nk ambik FBC (FULL BLOOD COUNT) n nk masok kn air, die ble xdpt urat aku. 3 kali cobaan die nk cucuk aku last2 Dr. Erin gak yg cucuk.

Semenjak dari di serang migrain tu, aku makin cepat terbeliau mata kalau bdpn ngn chya silau n telinga aku jg bingit kalau terlalu bising..

Ya Allah, ampunkn aku Ya Allah.. Sesungguhnya Engkau menarik semula kurniaanMu daripada aku, aku redha kerna jasad dan roh ku ini bukan milik ku. Aku khilaf dan aku tahu ada nikmat d sebalik takdir ataw nasib yg menimpa diri ku ini, Ya Allah..

Aminn.. Ya Rabbanal alamin....
Allah Huakbar!!
Siguiente Anterior Inicio